fredag 1 januari 2010

Gott nytt 2010!

Ja, då var det ett nytt år. Det här året har i alla fall jag längtat efter. För nu kommer bebisen väldigt snart! Det som är mindre roligt är att jag behöver börja komplettera praktiken och börja jobba i sept/okt. Robert får vara hemma i ett halvår sen och det gör inte honom något. Det är gott att han vill vara hemma med ungen i vilket fall som helst!



på nyår tog vi det väldigt lugnt. Vi sov bägge två mycket under dagen, åkte sedan och handlade nyårsmat samtidigt som vi åt lunch på mcdonalds - vilket vi inte skulle gjort....för vi var proppmätta hela kvällen. Blev iaf lite stekta bananer på kvällen och jag tog en liten klunk champagne. Det var väldigt gott. Så nu ser jag fram tills vinflaskan kan åka fram på riktigt om några månader! Sedan blev vi görtrötta och somna vid 11-tiden....så ja, en lugnt nyårsafton.



Jag kanske ska summera 2009 lite kort för det har hänt en väldigt massa!
- Jag fick fast anställning och utbildning från NÄL for till halmstad och bosatte mig i ett litet rum på veckorna. Skönt att få känna på att bo själv lite, men jag tröttnade snabbt! Med andra ord började plugga till operationssjuksköterska.
- 6 juni fick jag ett blått litet plus och vips så var jag gravid.
- Började jobba på operation på riktigt under sommaren! Tyvärr mådde jag inte så bra de första veckorna av graviditeten så det blev en del sjukskrivning.
-Ünder hösten fick vi se bebisen för första gången via ultraljud, kändes otroligt. Fick reda på att det var en lite pojke.
- Jag och Robert gifte oss. En dag som jag kommer minnas väl! Festen med alla släktingar var precis sådär mysig som jag hade tänkte mig och det var så roligt att träffa alla!

Ja, det var väl de stora händelserna....2010 kommer nog bli lite skarpare i händelseväg =)

1 kommentarer:

Jullan sa...

Verkligen inget dåligt år!! Schysst att få vuben betald, det skulle jag oxå vilja. usch man borde verkligen satsa på röntgen eller operation. Är det inte svårt att hålla reda på alla instrument? Så att inga försvinner menar jag?