onsdag 27 januari 2010

Nedräkning bebis 18 dagar kvar

Ja, den här veckan så gick jag in i vecka 38 och det är liksom nu det gäller. Det är nu det kan hände när som helst. Barnet är fullvuxet och är ca 50 cm och väger ca 3 kg redan. Här går jag bara och väntar och jag är nog inte ett dugg rolig att umgås med nu. Det enda jag tänker på är när bebisen ska komma, är det där en värk jag känner? Jag går bara och tänker på hur trött jag är - hur tungt det är och att tiden går så jävla sakta ibland.
Jag har liksom resfeber. Jag är inte ett dugg rädd eller nervös utan har mer pirr i magen. Allt är iaf färdigt för honom här hemma. Jag ska väl bara förbereda mig själv dvs färga håret och klippa mig så jag slipper göra det sen.

Igår var jag och Robert hos barnmorskan igen för att förbereda inför förlossningen. Jag kom med alla mina krav om hur jag eventuellt vill ha det - och det kändes som att jag hade en del men jag har ändå inte låst mig fast vid att absolut inte tex få epidural men jag vill helst slippa det osv.
Barnet har åkt ner i bäckenet nu och huvudet är fixerat. Vilket jag är glad för. Då går det åt rätt riktning. Magen mätte 34 cm och har därmed börjat plana ut med tanke på att den har sjunkit nedåt. Hjärtfrekvensen hade också gått ned efter förrförra veckans kalabalik. Hon sa även det att vi får väl se om vi sågs nästa gång eftersom jag haft en del förvärkar - igår hela dagen från och till....

0 kommentarer: