söndag 24 januari 2010

Idag har min trötthet nått sitt klimax. Vaknade ju som vanligt vid 3. Gick upp och grejade lite och lade mig vid 5. Sedan när Robert och Isa gick upp så tänkte jag att det är lika bra att jag sover så jag vaknade inte förens vid halv elva typ. Så himla gott att få sova men tröttheten försvann inte. Jag har liksom hasat mig fram, varje rörelse känns ansträngd......men nu är jag ngt piggare och ska inte tjata om detta mer...

...för igår, så fick vi besök av en liten Liam och självklart Elin och Fredrik också! Så den här gången passade jag på att bebisgosa för det lär jag inte kunna göra med honom så mycket sen när jag har en egen liten. Vi åt semlor gottade oss. Det var trevligt med lite besök iaf!

Lägger upp lite bilder från de gångna dagarna:



Spjälsängen är nu bäddad och det är min gamla nalle som sitter i hörnet.
Bebisen får en egen nalle av oss när han behagar bli uttryckt.




Robert får sin dagliga tvätt!



Målaren i huset, tvungen att ha en sån där ful keps...jag fick en jag med - den är fortfarande oanvänd....



Lille Liam.





Och så sist men inte minst vår söndagsmiddag som jag tänkte ge er recept på. Enkel att göra och mycket smak dessutom:

Börja göra en vanlig potatisgratäng (3-4 pers) i botten av en gratängform. Ställ in den i ugnen och ta ut den när den är halvfärdig.
Stek ca 400 g nötfärs. Krydda med 1-2krm cayenpeppar, 1-2 msk soya och 2 msk tomatpuré.
Bre över färsen över potatisgratängen.
Skiva tomater och lägg över färsen och sedan på med någon god ost.
In i ugnen tills osten smält och tomaterna ser sådär härligt mosiga och goda ut!


1 kommentarer:

elin sa...

himmel vad söt min unge är :)
den där gratängen ska jag nog fasen testa. låter gott och ser gott ut :) mer recept!