fredag 22 januari 2010

I teorin...

Inatt i mitt lilla sovuppehåll så läste jag återigen en sådan där graviditetskalender. På måndag går jag in i v.38, och på alla dessa kalendrar så står det att de flesta barn föds mellan vecka 38-42. Så nu är det såhär, att i teorin, så kan jag och Robert få barn redan nästa vecka. Sjukt, sjukt, sjukt, sjukt....
Därför blev jag lite stressad inatt och kunde inte somna om utan var tvungen att planera, planera, planera planerar tom vad robert ska göra - ja, det är så jag hanterar stress. Så nu helt plötslig har jag en jävla massa att göra och förbereda. Jag som tänkte ta det lite lugnt och ta dagarna som de kommer. Men nu måste jag träna avslappning, jag måste bädda bebisens säng, måste packa den där bb-väskan, tvätta upp alla högar med kläder så att vi slipper det sen, förbereda skötbordet osv. Jag måste städa!!!
Sen så måste jag planera in så att jag är mitt i en ljudbok som jag kan lyssna på när jag ska slappna av under förlossningen om det finns tillfälle till det - för att det tar lite tid att komma in i vissa böcker - och det är här, som jag kommer på mig själv - vafan måste jag tajma in en ljudbok för?!?!

2 kommentarer:

Anna sa...

Ta det lungt Emma, skit i allt planerande. Käka glass och kakor, det blir som det blir ändå....och tvätten kan Robert ta hand om när du ligger på BB :)

Jullan sa...

Precis! Är det något som inte går att planera så är det barnafödande...belive me! Å du ljudbok på förlossningen, glöm det....i bästa fall så hinner du inte mer än dit och vända. Alla tjötar om att det tar sån tid, nej du inte för alla!! Själv hann man ju knappt dit innan det var över, så räkna inte med att hinna med för mycket under förlossningen....det blir som det blir och förmodligen så blir det jävligt bra! ;)