onsdag 13 januari 2010

Nedräkning 32 dagar kvar

Dagarna tickar framåt och nu har jag gått 88 % av graviditeten. Har gått in i v.36 av 40 så nu är det mindre än 5 veckor kvar. Bebisen väger över 2500 gram nu och är ca 47 cm lång. Trång är det där inne men ändå bökar den runt. Nu vet jag iaf att bebisen ligger rätt. Något som känns väldigt tydligt nu är när bebisen får hicka. Och det har den mycket just nu och ofta länge. Det kan vara lite innerverande att ha en mage som hoppar som i takt i 20 minuter.

Det är väldigt tungt nu. Känns som jag svullnat upp som en ballong. Förhoppningsvis ser jag inte ut som en. Men senor och nerver kommer i kläm i handlederna och skor är svårt att få på sig över lag nu. Förvärkarna har kommit med besked nu. Känner molande "mens"värk med djupare "ilningar" varje dag nu. Oftast på kvällar och nätter.

Nu när teorin är färdig så ska jag bara gå här och förbereda mig på förlossninig. På torsdag ska jag på ctg igen på sjukhuset efter förra veckans dramatik. Jag tror allt är lugnt nu iaf. Min plan är att om 2 veckor då bebisen faktiskt kan komma när som (from v.37+0 (herregud det är nästa vecka) kan är bebisen färdigbakad och kan komma när som) så ska jag vara aktiv i lagom tempo annars kommer jag bara gå och vänta och gå mig själv på nerverna! Så få ska spjälsäng och skötbord skruvas ihop! Jag ska försöka gå liite längre promenader, sortera liite mer i skåp och garderober och baka! Men jag ska såklart gotta mig med =)

Nu ska jag krypa ner i sängen igen, Isa ligger där och väntar och vi ska bara mysa och gosa!

0 kommentarer: