onsdag 27 januari 2010

Tankar om graviditeten

Idag gick jag upp tidigt eftersom jag tänkte jag skulle vända lite på dygnet. Sedan gjorde jag det jag inte skulle gjort, satte mig i soffan och kollade på nyhetsmorgon med katten i knät och vi stensomnade bägge två och vips så var klockan halv elva. Jaja. Spelar väl ingen större roll.

Har gått och tänkt på en sak sen igår då vi var hos barnmorskan. Hon undrade hur jag hade upplevt graviditeten. Innan jag hann svara sa hon "Jag tycker du haft en rätt tung graviditet". Det var så skönt att höra. Få det bekräftat. Jag tycker det har varit riktigt jobbigt men nu kan jag ju se tillbaka och tänka att det har gått bra ändå. Jag har ju inte något att jämför med som barnmorskan har och jag har tänkt att jag har nog bara suttit och tyckt synd om mig själv i snart 9 månader utan anledning och haft lite dåligt samvete för det. Det har iof gjort att jag tänkt mer positivt nu den senaste månaden. Men, det var iaf skönt att få det bekräftat att jag har haft en tuff period. Men sen är det så som robert också påpekade att man glömmer ju det tråkiga efter ett tag och kommer ihåg det som varit bra - det har han rätt i!

Nu ska jag hämta posten sen får jag väl se om tvätten kan hoppa upp ur tvättkorgen själv eller om jag måste hjälpa till....

0 kommentarer: