måndag 4 januari 2010

Nedräkningen 41 dagar kvar



Ja, då fortsätter vi nedräkningen. 85 % av graviditeten är gjord nu. Jag skriver som förut, att det känns som tiden går jättesakta, men samtidigt inser jag att tiden går väldigt snabbt fram också. Det kändes som jag skrev förra inlägget igår. Så en vecka går snabbt och nu är det inte många kvar ju. Går ju in i v. 35 av 40. Om bebisen har bråttom att komma ut så kan ungen komma redan om 3-4 veckor. Vilket säkert inte kommer hända.




Ungen går upp i vikt får vi hoppas, ska i genomsnitt väga 2,5 kg nu. Jag ökar i vikt med och nu börjar jag samla på mig vatten. Fötterna känns som klumpar vissa kvällar och fingrarna är som små prinskorvar. Karpaltunnelsyndrom har jag fått på köpet pga svullnade...men det är ju bättre att få det nu än om jag hade fått det mycket tidigare.




Har packat "akut"-väskan nu också. Ifall det skulle hända något och allt skulle gå väldigt snabbt har jag det väsentligaste i en väska iaf. Resten av väskan som ska packas och spjälsäng osv får plockas upp lite senare. Får bli färdig med skolan först och det är jag nästa vecka!
Bilderna - hur det skullle kunna se ut i magen just nu!

0 kommentarer: