tisdag 5 januari 2010

Har jag redan en bebis måntro?


Jag har en katt som är väldigt bortskämmd. Hon får all vår uppmärksamhet. Hon ska jämt vara nära, det går inte att sitta själv. Då hon sitter själv är de gånger hon sitter på sin pedistal och kollar på fåglar utomhus eller när kaminen är tänd. Speciellt nu på vintern ska hon vara där värme finns, dvs under täcken, filtar, vid kaminen, eller hos mig eller Robert. Hon blir väldigt upprörd så fort hon inte har något av dessa värmeelement.


Nu, när jag har en mage i vägen, och sitter vid bordet och pluggar, så får hon ju inte plats, ve och fasa, i mitt knä. Hon tjuter, hänger och klänger för att kunna om möjligt, tränga sig ner mellan bordet och magen. Så nu, har jag fått ta en balja med filtar i, sätta på stolen bredvid mig så att hon både ser vad jag gör (för det är också viktigt) och får värme. Helst ska jag ha handen i baljan också. Så nu undrar jag...kommer jag få bebis nr 2 nu i februari? Det verkar som jag redan har en här.....

0 kommentarer: