söndag 1 november 2009

Galna kärringar

Ja här kanske det behövdes en uppdatering?!
Kanske inte finns så mycket att uppdatera. Det mesta har rört sig kring hälsan det senaste, som vanligt med andra ord. Hb:t har sjunkit nedåt 100 så nu är det järntabletter som gäller - inte konstigt att en har varit yr och konstig.

Sista veckan har jag försökt ta det så lungt jag kunnat hemma. Sortera lite bebisgrejer vi fått (vi har så otroligt generösa släktingar som ger bort bebisgrejer TACK johan och anna!) sedan så har en jag försökt ta lugna svängar till ullared och ikea. Jag har försökt att inte hetsa mig igenom dessa ställen. Och det har nog gått rätt så bra. Morsan fick hjälpa till med bebiskläderna på ullared och lotsade vägen fram genom alla köpkåta-galna kärringar. Jag hade blåmärken efter det besöket.
Ikea gick fint med. Köpte en spjälsäng och lite annat smått och gott. Nu är frågan om vi ska ha ett riktigt skötbord eller ej. Men det är ju 14 veckor kvar så tid finns.

Igår hade vi trevligt besök i form av en Elin, en Fredrik och en bebismage. Vi åt amerikanska hamburgare med bullfightersås, gott! Sedan var det snacks, prat och skratt som gällde. Grabbarna drack öl, jag vad hiskeligt avundsjuk.

Imorgon ska jag till Susanne i Falkenberg. Veckan efter återstår sex veckor praktik på Näl, sedan är det jul, sedan avslutning i skolan v.2 sedan är det 4 veckors förberedelse för bebisnedkomst. Ja, jag har börjat räkna ner.

0 kommentarer: