fredag 27 november 2009

Julhysteri

Jag vet inte vad det är med mig. Jag har aldrig varit särskilt överdriven när det gäller jul. Det har varit mysigt men jag har med nöd och näppe orkat sätta upp julgrejer. Det har räckt gott och väl att göra iordning adventsljusstaken sen har jag fått nog. Men nu, nu vet jag inte vad som hänt. Jag har beställt juldukar, julgardiner, julstjärnor, jag har köpt apelsiner och dekorerat med nejlikor, jag vill ha juleljus överallt och alla juldofter ska fram, jag vill göra godis och baka lussekatter. Jag har till och med köpt julstjärnor som jag dessutom vattnar. Vad har hänt?
Jag satt och funderade över vart detta kommer ifrån....morsan säger att det är bebisen och hormonerna som gör det. Sedan är ju pappa ett julfreak men vad gjorde honom till det? Han har ju aldrig varit gravid?!

Roligt är det i alla fall och den här helgan har jag längtat efter. För nu kan jag äntligen få sätta upp de grejer jag beställt. Jag ska börja göra lite julfudge och på söndag kommer Linda med familj hit och firar första advent med glögg och ris á la malta.

0 kommentarer: