torsdag 26 november 2009

Morgonstund har faktiskt guld i mun...



Jag gillar att vakna sådär härligt utvilad, känna att jag är pigg och vill upp och ta mig an dagen. Oftast börjar jag, just nu, morgonen vid matbordet med tända ljus och laptopen. Ljus behövs nu när det är så förbaskat mörkt ute. Ljus = välmående. Nyheterna åker på och sen görs det goda kaffet. Sedan kan jag sitta vid bordet hur länga jag vill. Gott!


Igår var jag på en väldigt vacker begravning. Det var mammas moster Dagny som gått bort. För mig var det en viktig begravning för mormors skull. För nu är det inga kvar i den syskonskaran. Det är lite sorgligt. Även om jag träffat Dagny en del så känner jag henne inte men prästen lyckades ändå få begravningen så personlig och jag kände igen vissa drag som hon beskrev hos Dagny i mormor som det här med att alltid göra god mat och gott fikabröd och hennes handarbeten.

Det var även roligt att träffa släktingar framförallt morfar, mostrer och morbröderna. Händer ju inte så ofta. Johan sa en så rolig sak igår - appropå det här med att det är en del som går fram och verkligen KLAPPAR på magen. Det var inte farligt igår men ibland undrar man när personer man aldrig pratar med eller träffar helt plötsligt står och illklappar magen -
"Hälsar du på magen eller Emma?" Klockren =)

Vi tog ju även en sväng jag och mamma till Falbygdens ost så det blev ostkaka med sylt och grädde till kvällsmat igårkväll. Ost inhandlades såklart samt lite julprylar.

0 kommentarer: