torsdag 19 november 2009

Telefonförsäljare

Ja, jag har anmält oss till NIX för längesen men ändå får jag telefonsamtal från försäljare. Jag har en tid haft lite dåligt samvete för att så fort jag svarar och hör att det är brusig bakgrund som det är när telefonförsäljare ringer och hör att det är en helt okänd människa men övertrevlig röst så slänger jag helt sonika på luren utan att säga varken bu eller bä. Så idag, idag svarade jag. Jag tänkte att jag får väl säga att jag inte är intresserad, det gick så här:

-Det är Emma

- (pratar jättesnabbt så jag hinner inte inflika någonting)Hej, jag heter maria och ringer från ****(kommer inte ihåg vad) och du har förut prenumerat på vitaminer från oss och nu har vi ett JÄTTEBRA julpaket här till dig HELT gratis! Och som VANLIGT har du inget tvång att fortsätta prenumerationen utan det är bara att ringa och säga att du inte vill ha mer. Så vi gör precis som förra gången du svara på frågorna vid inspelningen.

- Hey, vänta lite nu, jag är inte intresserad.
- ja, men detta är ju en julklapp, helt gratis, du behöver inte betala någonting.
- Jag är inte intresserad, jag är dessutom gravid och äter redan vissa tabletter.
- Jaha, men då är det ju extra viktigt med multivitaminer och det är ju jätteviktigt att få i sig mer järn då, då är ju detta perferkt för dig, men då gör vi som förra gången....

- (nu blir jag irriterad och pratar lika snabbt som henne) Hallå, jag är inte intresserad, jag äter redan järn och min dygnsdos måste gå upp till 200mg järn. Dessutom så är de tabletter jag äter en depotablett så att inte kroppen tar upp allt järn på en gång det gör att kroppen tar upp järnet mycket bättre, hur många mg järn är det i dina multivitamintabletter om jag får fråga?

- Eh, jag vet inte riktigt...
- Hur tar kroppen upp järnet då?
- Eh, jag vet inte riktigt, men jag kan nog kolla upp det.
- Jag är ändå inte intresserad, klick.

Inte en chans att jag tänker vara trevlig igen...

1 kommentarer:

Ellinore (Ssk-läsarkamrat) sa...

Bläää för teleförsäljare! Men har man varit kund tidigare har dom tyvärr rätt att ringa inge.....Hur går det annars med magen? Bor du inne i stan eller utanför? Kram