torsdag 26 november 2009

Barnmorskebesök och svinvacin

Ja, då har jag varit hos barnmorskan idag. Klippte mig också på vägen dit. Klippningen var impuls så därför glömde jag en jäkla massa saker. Jag glömde ta med mig u-provet, jag glömde ta med mig mappen, jag glömde lägga ur bilnycklarna ur min väska eftersom robert skulle hämta mig. Gissa om han blev glad?! Som tack för besväret - han lånade sin mors bil och hämtade mig i alla fall, fick han en spruta i armen. Jag fick den äran att ge honom vaccinet mot svininfluensan. Han ville först inte "Kan vi inte ta den sen eller imorgon?" Så jag hämtade sprutan drog upp ärmen och körde in svinet i honom...kanske inte så patientvänligt, men det gjorde inte så ont sa han efteråt iaf.

Var som sagt hos barnmorskan. Hade ökat 3 cm sen sist i sf-mått, 24cm till 27cm. Får väl se hur mycket det ändrats nästa gång. Hjärtljuden hade gått ner till 144 så ungen var inte lika vildsint som han varit innan då pojken haft hög frekvens. MEN man skulle kunna tro att man redan har en bebis hemma när en viss katt SKA ligga såhär i famnen på robert när han kommer hem.



Har annars under dagen roat mig med att fixa adventsljusstaken och satt nejlikor i apelsiner. Så nu börjar det så smått bli jul här!

0 kommentarer: