fredag 6 november 2009

Bak till fars dag

Lördag: Dagen idag har varit aktiv må jag säga - men i positiv bemärkelse. Vaknade sådär lagom tidigt efter lite morgonmys med katten och Robert – dvs, katten sitter och slickar och stryker sig mot robert i ansiktet medans jag skrattar och kollar på.
Upp går vi iaf för frukost för att sedan bege oss mot stadens torg och affärer för att uträtta lite ärenden. Det blev en väldigt god fika på 3B och efter detta kollade vi in lite espressomaskiner. Vi saknar ju en, vi hade ju en helautomatisk förut. Så nu tänkte vi unna oss en i julklapp a la födelsedagspresent till moi innan ungen kommer så att jag kan bli en äkta lattemorsa =)

Sedan begav vi oss av mot Hangelösa och Frisängen till svärfar. Väldigt oväntat så bjöd han oss alla på restaurang så det blev kinamat för hela slanten. Som bordsunderhållning hade vi en gullig William som sjöng diverse barnlåtar i blandad kompott. Roligt att lyssna på vad den pojken kan hitta på. Förresten så ville han ha fotbollen som var under tröjan på mig förut – men jag förklarade att det inte var en boll utan en bebis så då klappade han lite på magen istället. Han är ju för söt!

Sen vi kom hem har jag bakat två kakor/tårtor. Pappa må se detta men det skiter jag i för nu vill jag visa mina bakverk som jag tror smakar gott – för smaka ska vi göra imorgon i Velanda.

Den här ska skäras upp i bakelser. Det är en botten som på en mjuk pepparkaka delad i mitten med aprikosmamerlad i mellan. På toppen är den glasyr med färskos och någon dekoration som jag inte kommer ihåg vad den heter. Små pluppar är det iaf.

Sedan gjorde jag en botten med pisctachnötter och mandelmassa plus lite annat grejs i. .Ovanpå är det grädde blandat med lemoncurd och amerikanska blåbar (som numer finns frysta, great!)

0 kommentarer: