tisdag 10 november 2009

Nattamat

Nu är det andra natten i rad som jag behöver gå upp och äta. Så här hade jag i början av graviditeten med. Man ligger och susar som en liten gris och vaknar av magens illvrål - är det bebisen som åstadkommer de där vrålen. Hungrig är jag i alla fall. Så det är bara att pallra sig upp. Självklart kan jag inte somna sen - vad annars. Men det är rätt mysigt att sitta uppe ensam, alldeles tyst och mörkt, inga bilar som åker till jobbet. Kl är nu 4.22 och om en trekvart ska jag nog gå och snusa lite på robert och väcka honom!

Skulle börjat praktiken igår. Jag var där - i två timmar. Det är bara att inse att 6 veckor på operation med foglossning, yrsel och ryggvärk inte funkar. Så nu har jag sjukskrivit mig själv första veckan och ska till läkare nu på måndag. Ska i alla fall göra färdigt teorin så då är det ju inte mycket att ta igen sen.

Nehepp, nu ska jag vara en duktig fru och göra smörgåsar till maken inför jobbet (har inte hänt på några år).

0 kommentarer: