tisdag 17 november 2009

Min egen doktor mugg

Godmorgon!

Upp och hoppa, eller nåt. Jag kan inte säga att jag ser fram emot den här dagen för idag fortsätter diskussionen med min käre arbetsgivare om hurvida jag får sjukskriva mig eller inte. Tänk att så mycket ska krångla. Jag blir så trött på det. Är det meningen att vi ska förlora en hel månads inkomst för att jag är sjuk? Det är väl just därför man har försäkringskassan, eller har jag missat något?


Det var gott att Robert kom hem igår efter allt gissel. Han är bra att prata med när det gäller sånt här, han hade även pratat med den som har fackliga uppgifter på sitt jobb för att höra hur det skulle kunna vara. Han är dessutom min egen doktor Mugg (inte kanske i den onda bemärkelse som i barnprogrammet). Igår byttes det toalett hej villt. Det är få förunnat att byta toalett tre gånger om året - men det är väl sådana förmåner man har när man lever med en rörmokare. Undra om annat folk ens tänker på att man kan byta en toalett, förutom toalsitsen, och att man dessutom gör det så ofta?!
Nu är vår efterlängtade julklapp skickad och har tillbringat natten i Jönköping enligt posten. Så med stor sannolikhet har jag en espressomaskin att leka med ikväll. Ska bli så roligt!

1 kommentarer:

Jullan sa...

Att ha en egen röris är det bästa! Här bytts inte toaletterna så ofta men däremot blandarna i badrummen + köket titt som tätt!:)