måndag 30 november 2009

Helgen blev inte som jag tänkt....

Helgen blev inte riktigt som jag hade tänkte mig, överhuvudtaget. Lördagen var ju inte så värst rolig eftersom jag hade så jävla ont i fogarna och ryggen så jag tänkte att det skulle bli skönt att robert kom hem efter tävlingen. Han kommer hem full. Jaja tänkte jag, det var den kvällen. Han ville ut till nån fest och krogen och han lovade dyrt och heligt att ta det lugnt eftersom vi hade rätt mycket planer för söndagen. Vi skulle handla eftersom vi skulle fira advent med Linda m. familj. Men, jag visste ju nästan hur det skulle gå.

Han kom iaf hem i bra tid vid halv ett tiden. Jag somnar om och vaknar sen till igen. Men ingen robert i sängen....han ligger, nej sitter, avdäckad med huvudet i toalettstolen. Jag med min jävla otymplighet fick typ släpa honom in till sängen. Tror ni jag var glad?!?!

Så det blev inte så mycket advetsfirande direkt igår, inget alls. Men ack vilken skadeglädje jag hade mot Robert. Skadeglädjen är den sanna glädjen, brukar man inte säga så?

Det är tur att detta kanske är tredje gången på sin höjd som sånt här händer. Jag fullkomligt avskyr karlar, ja iaf sånna som jag bor/bott ihop med inte kan ta hand om sig själv när de dricker. Jag har varit med om så jävla många gånger när vett och förstånd försvinner så fort ölflaskan sätts i handen på vissa karanar. Och allt som de lovat kanske ska hända eller göras försvinner all lyckans väg. Karln blir som förbytt och är inte alls sig själv. Jag avskyr att det alltid blivit jag som fått ta hand om, städat upp osv efter dessa karlar. Jag förstår inte varför vuxna människor överlag inte kan tänka ett steg längre när de har alkohol i kroppen när de vet hur det oftast blir.

Jag är ändå glad att robert allt som oftast har kvar förståndet när ölflaskan sätts i handen på honom och han blir inte förbytt med alkohol i kroppen och han klantar inte till det så mycket heller, men det är rätt många obehagliga minnen som dyker upp från andra förhållanden när sånna här situationer uppstår som påminner lite, lite om det som en gång varit.

0 kommentarer: