onsdag 21 oktober 2009

Sparkfest

Inatt har jag sovit, hallelulja. Föregående natt var liiite jobbig ur gravidsynpunkt. Vaknade vid tretiden ungefär och behövde gå på toa plus att jag var jäkligt hungrig. Toalett och nattmacka fick det bli. Sedan började kickboxningen i magen. Jag fick absolut ingen ro. Jag känner ju att jag vill kunna njuta av att faktiskt ha en liten människa i magen men jag blev bara stressad eftersom jag behövde sova och för att jag var ju tvungen att gå upp och gå på en viktig föreläsning. Men det blev ingen john blund mer för mig den natten.

Och så inatt, eller snarare igår kväll, inte en spark. Då blev jag ju orolig istället. Vaknade några gången under natten som vanlig men fortfarande inga sparkar. Så imorse när jag vaknade var jag lite orolig eftersom jag inte känt ett jota. Men nu...nu har det satt igång med råge. Bebisen...eller Hugo som han får heta (enl robert just nu) var väl trött också efter sparkfesten.

Idag är det föreläsning om olika tillstånd som kan röra vår kära lever och vilka ingrepp man kan göra i den. Sedan så tror jag det blir en rätt så lugn kväll...

Tjillevippen

2 kommentarer:

Jullan sa...

Ja hur man håller på, aldrig e man nöjd. Jag har ju riktig vilding i magen som allt för ofta försöker ta sig ut genom bukväggen.;)Ibland e det lite jobbigt speciellt när man behöver sova men håller den inte på då nojjar man upp sig direkt. Tänk hur man är!
Men snart får faktiskt våran bebbe bestämma sig för att komma ut tycker jag.

Anonym sa...

Hej Emma!! Vad jag saknar dig

Stor kram Martina