måndag 19 oktober 2009

Godermorgon Godermorgon!

Somnade jättetidigt igår och har faktiskt sovit bra. Jag börjar väl bli van vid att sova på alla möjliga olika sänga och soffor. Det känns som att bebisen kanske känner av att man sitter lite ensam för hujeda mig vad det har sparkats. Han har varit rätt lugn det senaste annars. Satt och tänkte lite...i veckan går jag in i v. 24 och efter den veckan har jag gått 6 månader och går in på 7e och det kommer bara vara 16 veckor kvar av 40 (förmodade) veckor kvar. Det är ju inte alls långt ju!!!

Och sedan så klickade jag lite på olika grav.kalendrar då står det att ungen väger ungefär ett halvkilo och är nästan 30 cm lång. Shit....nu har jag verkligen något stort i magen - än vad jag jämförelsevis brukar ha! jag menar, det är ju inte konstigt att sparkarna känns rejält nu när det är ett halvkilo som dänger på bukväggen. Ni som aldrig varit gravida, tänk er ett smörpaket som ideligen trycks hårt mot bukväggen innifrån....mja, kanske inte va någon bra beskrivning?!


Är iaf skolan som gäller idag. Seminarie och en föreläsning som strålskydd.

Uppdaterar säkert här i eftermiddag!

0 kommentarer: