torsdag 1 oktober 2009

Hyvens

Veckorna går snabbt, vilket känns väldigt skönt. Behöver inte sitta och längta mig hem till helgerna lika mycket då. Praktiken går riktigt bra. Idag har jag fått ha en operation själv, dvs att min handledare har inte varit sterilklädd. Gick hyvens. Är faktsikt stolt över mig själv att jag klarar det så bra. Idag kom det fram en dam som sa att hon hört att det gick jättebra för mig, jag har knappt pratat med henne förut.

En del kanske vill ha lite "mag"-uppdatering...är i v. 21 nu. Magen växer och växer och bebisen den sparkar och sparkar. Det som kanske inte är lika roligt alltid är att bröstena läcker som sjutton. Blir lite avis på Elin som inte har det besväret. Kan nu känna att jag kan släppa loss tankarna på bebisen eftersom jag ändå gått halva tiden. Nu längtar jag tills den lilla ska komma...längtan blir ju inte mindre direkt när man får se söta bebisar på snittsalen. Förlossningen är jag inte särskilt rädd för. Det går som det går - jag är mer orolig för såriga bröstvårtor och svårigheter med toalettbesök de första dagarna efter förlossningen...

Nepp nu ska jag slänga upp föttera högt högt och unna mig ett avsnitt true blood innan böckerna åker fram!

1 kommentarer:

Jullan sa...

Oj redan läckande bröst! Har överhuvudtaget inte det problemet, vilket man på sätt och vis är glad för fast å andra sidan så lär ju inte du ha problem att få igång amningen. :) Sparkar redan i v.21, det kände inte jag. Nu är det ju ett fasligt liv men nu är man ju i v.33. Kände nog inte bebisen RIKTIGT förrens i vecka 28-29 skulle jag tro.
Tycker att det är strongt av dig att stå i en op sal dagarna i ända nu.