lördag 27 februari 2010

Ligger i sängen

Åter på benen igen skrev jag i förra inlägget HA - trodde jag ja. Det satte allt igång igen så igår blev det sjukhuset och jag fick en dunderkur med penicillin. Men, jag har faktiskt bestämt mig för att sluta amma också. Jag vill vara en glad och frisk morsa. Jag har ju inte ens kunnat närma mig kylskåpet innan det satt igång att stocka sig! Jag må ge upp tidigt men jag kände att ångesten började krypa på och då behöver jag akta. Jag vill ju inte gå och få panikångest och bli deprimerad också. Då blir det ju absolut ingen bra situation för Adam. Så nu har jag även fått en tablett som ska stoppa produktion av mjölken eftersom jag är så känslig för stockning. Så nu känns det som att hoppet är tillbaka och att jag kan få njuta av min lilla guldklimp och att robert slipper vara både mamma och pappa samtidigt.

2 kommentarer:

Jullan sa...

Men usch va jobbigt för dig att det skulle bli så här! personligen så tycker jag att det är jättemysigt att amma och praktiskt, men det är väl lagom mysigt att få mjölkstockning hela tiden. Har de sagt nåt varför det blir så? Eller är vissa bara mer känslig? Alltså man vet ju hur det känns när Alice inte ätit på ett tag *ont* så jag kan ju bara drömma om hur det känns med stockning. Hoppas det ordnar sig nu då. :)
Miniderm har inhandlats här så nu ska jag testa den på Alice. Lillflaggan som ja brukar kalla henne!!;)

Emma Rigland sa...

Helt rätt Emma, Adam måste ha en frisk mamma å det tär på en att inte må bra. Hoppas allt blir bra!
KRAM