torsdag 4 februari 2010

Nedräkning bebis 10 dagar kvar

Ja, nu är det minsann inte långt kvar. Efter allt som hänt så känns det ännu mer att det kan bli när som nu. Bara det att veta hur stor han är ungefär, veta säkert vad det är för kön, och att han mår bra (förhoppningsvis) gör ju att man känner att det börjar bli verkligt.

Var hos barnmorskan idag med. Urinstickan har ju alltid varit bra men idag var det + lite här och var. Dessutom var det blod som visades och det tyder på att jag börjat öppna mig. Och efter lite vidare undersökningar så har livmodertappen börjat mjukna upp så hon sa det att hon skulle bli väldigt förvånad om jag gick över tiden. Så nu pirrar det i magen lite extra. Farsan har beordrat trappgång och morsan lite kuckelimuckel så att det sätter igång nu.....jaa....haha det kanske är ända gången ens föräldrar "beordrar" sånt!

Även barnmorskan uppfattar det som att det är ett litet barn efter alla mätningar magen. Så nu inser jag ju att 50-storlekar behövs här i garderoben. Som tur är har ungen en väldigt snäll mormor som springer och köper kläder på polarn och pyret - vilket jag också tycker är finfint!

0 kommentarer: