fredag 12 februari 2010

Första utflykten

Idag har det hänt mycket. Natten har varit bra och Adam har sovit gott på våra bröst och vi har väl bägge två tyckt att det är rätt gott att ha han liggande så för att ha lite koll på honom. Han har mest legat själv på dagarna när vi grejar lite. Men nu har jag iaf kunnat amma honom ordentligt så att han blir nöjd. Har fått ersätta lite med annat men det går framåt iaf.

Som sagt, idag skulle vi ut från huset för första gången. Först skulle vi till BB vård i hemmets mottagning för att bli utskrivna från sjukhusvården men också för att vägning och läkarundersökning. Han såg finfin ut tyckte läkaren. Såklart har han gått ner lite till 3110 g väger han nu men det är ingen fara eftersom han får ersättning nu också. Sedan så for vi till lilla mataffären för att handla lite och sedan till färgaffären. Adam skötte sig exemplariskt hela tiden.

Väl hemma så var det amning på G och nu börjar det hända grejjer med brösten. De börjar mer och mer likna plastisar och mjölken börjar rinna till. Som tur är har jag fått fina grejer från Anna som amningskoppar, bröstvärmare och mjölkpump vilket verkligen har hjälpt mig de här dagarna.

Jag vågade även gå ut en liten promenad idag med barnvagnen. Kändes skönt och vagnen gick bra. Idag kan man säga att jag känt mig oförskämt pigg. Blir nog en helt annan dag imorgon!

1 kommentarer:

Anna sa...

Ge det en vecka eller två, så går det som smort. När det sen är dags för nummer två (känns väl väldigt aktuellt just nu) så går det av sig själv.
Hoppas du får sova gott inatt. Kram