söndag 21 februari 2010

Snökaos och mjölkstockning

I Fredags åkte jag på mjölkstockning så att det skrek om det. Ena bröstet var illrött. Som tur var hade jag ju hunnit få min elektriska pump så jag har kunnat behandla det rätt bra själv. Men under lördagen hade jag 40 graders feber så jag ringde sjukvårdsupplysningen. Tanken var att bara höra mig för, om jag kunde vänta lite, med tanke på vädret...all snö...ne jag skulle prångt åka in till jourcentralen tyckte det även om vädret var som det var....fick tid 16.15, 18.00 kom läkaren...jippi - det hon sa var att jag skulle åka till bröstmottagningen på KSS och att de kunde ta emot mig redan under kvällen. Dit tänkte jag inte åka. Adam var hemma med Ing-marie och jag vill inte vara borta från honom längre än nödvändigt dessutom ville varken jag eller Robert fastna någonstans...men idag så är det bättre som tur är....Adam vill ta bröstet vilket han vägrade då jag hade så hög feber så det känns mycket bättre nu!

Jag sa det till Robert att den här helgen kommer vi nog alltid komma ihåg - så mycket snö, mjölkstockning och att Adam var alldeles ny. Jag är iaf glad att jag har Robert som har tagit hand om både mig och Adam nu när jag vart så dålig...en riktig bra karl är det jag har!

Hade lovat morsan - mormor - lite bilder, lovar, imorgon blir det nya bilder på Adam!

2 kommentarer:

Anonym sa...

GRATTIS!!!!

Adam är ett fint namn...mitt barnbarn 2,5 år heter också det.
Hoppas ni har det bra i snökaoset.
Lycka till, ni kan inta annat än bli superföräldrar.

Massor av hälsningar från
Isas gammelmatte & Co

Jullan sa...

Men fyyyy...vilken tur att det snabbt blev så mycket bättre. Se till att klä dig varmt i fortsättningen nu då!!