torsdag 25 februari 2010

Åter på benen...igen

Denna jäkla mjölkstockning ställer till det. Jag har nästan i en vecka legat i feber. Har varit feberfri några timmar här och där då jag känt mig hyfsat pigg. Nu hoppas jag verkligen att det är över. Jag har pumpat, pumpat och pumpat. Adam har ju inte velat amma när jag haft så hög feber så det har varit mjölk varvat med ersättning som gällt. Men nu, så har mjölken helt plötsligt sinat. Adam är inte alls nöjd och när jag pumpade ut istället så får jag bara 60 ml de tider han äter på. Han vill ju helst ha det dubbla! Så nu får vi ju börja köra med ersättning ändå.

Vad kluven man känner sig. Det har varit ett helvete rent ut sagt med amningen nu i början. Jag kanske är känslig osv men det har inte alls känts bra. Jag hade ju bestämt mig för att jag skulle amma och det så länge jag kunde helst. Ja,ja det är som det är. Men som mamma sa, bara för att barn inte får bröstmjölk så blir det ju inget fel på dem. Mormor ammade ju inga av sina fem barn och alla mår ju bra idag!

Lyckades iaf komma iväg till bvc igår och Adam han växer så det knakar. Nu väger han 3495g så nu har han gått över sin födelsevikt!! Han har alltså gått upp 235g på sex dagar. På längden har han växt från 49 cm till 51,5.

Lite vilobilder från de gångna dagarna:


Här sover vi gott allihopa

Marginaljustera
Adam mätt och nöjd

2 kommentarer:

Emma Rigland sa...

Hej!
Fy va jobbigt för dig med mjölkstockning. Hade aldrig det. Hoppas det löser sig. Bröstmjölksersättning är minst lika bra som bröstmjölk.
Ha de fint! Mys mycket!
KRAM EMMA

Christina sa...

Åååå, vilken mysbild...hoppas att du är frisk nu Emma och kan njuta i fulla drag av den lilla guldklimpen.

Kramar till er från Christina & Co