torsdag 11 februari 2010

Tackar för EDA och amninsnappen


Avundsjuk katt eller...?


Adam snuttar på sin snuttefilt som han fått från sina kära morbröder



Far och son sover gott


Jag har sen i måndags tackat gudarna - eller kanske snarare vetenskapen för EDAn och idag tackar jag dem för ammningsnappen. Ja, det där med ammning var ju ingen lätt sak. Har fått ge ersättning för att skona mina bröst så att de får läka - nu har jag gett mig på det igen. Tur att BB-vård i hemmet finns som kan hjälpa en med ammningen för de är 100 ggr bättre än de på sjukhuset!!!! Det är ju inte lätt när man inte lär sig rätt från början.

Annars är det anpassning efter Adam på hög nivå här. Tredje dygnet är ju här nu så skikandet och hungern har börjat. Men det är såå mysigt med en liten bebis. Speciellt nu när han är lite mer vaken och kollar. Robert är helt underbar också. Stöttar mig med ammningen, tar hand om Adam som om han aldrig gjort något annat. Imorgon ska vi på läkarkontroll och ammningsmottagning så då blir det första utflykten utanför huset. Vi ska vara där redan 9 så vi lär väl få börja tidigt med att göra iordning oss.

Lite mer om förlossning (enl önskemål=) osv kommer senare....

2 kommentarer:

Emma Rigland sa...

GRATTIS! Å va mysigt! Njut av tiden det går sååååå fort. Min lilla Alice är redan 10 månader. BB-vård i hemmet är guld värda. Var inte särskilt nöjd med BB heller när det gäller amningen. Ha de fint! Ta hand om er!
KRAM Emma Rigland

Jullan sa...

Å va drygt om inte amningen funkar! Såriga bröstvårtor fick jag oxå, smörj med bröstmjölk är mitt råd, funkade kalas för mig och se för guds skull till att han tar bra tag, om hela bröstvårtan, så ska du se att det ordnar sig. men lätt är det inte, speciellt inte när det gör så satans ont!! Men jag lovar det blir bättre! Om några veckor känns det som om ni aldrig gjort annat!
Förresten, han är jättefin Adam! =)