onsdag 17 februari 2010

I väntan på bröstpumpen....

Ny dag och nya tag. Förra dygnet hade jag sån jäkla huvudvärk och var rädd för att migrän var på G. Men efter att ha druckit flera liter vatten så blev det bättre. Förstår ju att kroppen behöver mer vätska nu när jag ammar - särskilt när det RINNER HELA TIDEN. Verkar som jag fått överta morsans mjölkproduktion ändå. Blir ju jobbigt för Adam med som inte hinner svälja lika snabbt som det rinner. Så nu har jag kontaktat kuvösen på KSS så nu ska jag få en ordentlig bröstpump och flaskor så att jag kan ge lite mjölk till för tidigt födda. 100 kr/litern. Robert som tyckte det var jättebra (det var ju väldigt bra literpris...) tyckte att jag skulle föra traditionen i familjen Knutsson vidare och sälja mjölk så att vi kan köpa en fåtölj/soffa varpå han med en gång kollade på soffor på nätet....va e det för gubbe egentligen? Jag sa att jag tänker göra något själv för mina mjölkpengar....
I varje fall känns det väldigt bra att ge bort mjölk istället för att hälla ut. Förvisso kommer jag stimulera så att det kommer finnas mer mjölk än vad som behövs men att samtidigt veta att små bebisar får ta del av den är för mig en fin tanke!

Här kommer senaste dagens bilder:


Var en sväng till Annie och Ingemar och prickade in deras 53e bröllopsdag. De tyckte att det var extra roligt att Adam 8 dagar var där just då och Ingemar skulle skriva upp detta så att man kunde komma ihåg detta. Gulligt. Stort fikabord och tårta bjöds det på. Fick även standardlunchen - kyckling, biffar, potatis och sås. Biff till barnen (dvs mig och robert) och kyckling till de vuxna.



Roberts kusin kom även över och höll i Adam. Innan så hade vi precis tagit hand om både kiss, bajs och mjölkkalas. Dessa tre varor fanns överallt kändes det som. Ombyte fanns ju till Adam men inte till mig.

Adam och Isa efter tvättning. Sitter/ligger och myser framför kaminen. Adam stortrivdes i värmen.


Ytterligare mys. Isa ska vara där Adam är. Robert är väl inte riktigt nöjd eftersom det blir så hiskeligt varmt med två värmeelement som ska ha varsin filt....

0 kommentarer: