måndag 22 februari 2010

Bildbomb till Mormor

Apropå mormor, så har jag i två omgångar drömt om min mormor. Första gången var precis när jag var gravid och jag drömde att hon satt vid sängkanten och höll i våran bebis. Andra gången var nu när jag hade hög feber och hon gick här hemma i sin blåa stora klänning (som jag nog alltid kommer minnas henne i) och vyssjade på Adam när jag låg och var sjuk. På något sätt känns det bra att ha drömt om henne - då får man tillfälle att komma ihåg henne lite mer vilket man lätt glömmer av i vardagen!

Nu till morgonens bildbomb:




Under frukosten fick Adam spendera lite tid, rätt missnöjd, i babysittern. Slutade naturligtvis med att han fick sitta i våra famnar medan vi åt. Men det bjussar vi på såklart!



Sedan blev det ytterligare lite liggtid i sängen när jag försökte få lite ordning i sovrummet efter nattens amningar och blöjbytningar. Den här mannen har en förmåga att både kissa och bajsa på allt nattetid, dagtid funkar det hur bra som helst. Förra natten kissade han först ner sin säng och sedan vår säng två gånger. Jag låg i mina feberångor så det blev Robert som fick ta hand om allt...



Efter lite knorrande i sängen så kom pappa till undsättning och då blev livet glatt igen!



Sedan var det badtime och den här gången skrek Adam inte alls han sög mest nöjt på sina (oljiga) fingrar.



Sedan fick Adam lyxsmörjning framför kaminen med miniderm. Isa ville först tvätta bort all olja så nu har väl Adam ett väldigt rent öra och en väldigt ren mage enligt henne själv. På sista kortet gapar han efter andra goa grejer ;)

3 kommentarer:

Kusin Josefin sa...

Va mysigt att du drömt om farmor(mormor). Hon har ju säkert funnits med dej lite extra nu när blivit med bäbis :)

Anonym sa...

Vilka fina kort! Jag kan inte titta mig mätt. Det är mormors pojke det.

Jullan sa...

Vad söt han är! Du har säkert skrivit förut vad han väger men han ser ju pytte ut! :)
Miniderm? Är det nå bra smörjning för bebisar som du rekommenderar? Har en väldigt torr och flagi tjej här hemma.
Ett tips i babysitter är att mysa ner han med massa flecefiltar, man ska lägga dem trångt så tror de att de fortfarande är kvar i magen=blir lugna och nöjda! Fast det vet du säkert redan! :)