söndag 13 december 2009



Söndag och lucia. Känns inte riktigt av att det är lucia idag men jag har iaf haft en riktig supermysig helg känns det som, än så länge. Robert har varit lite hängig - och vad är mysigt med det kanske man kan undra då?! Jo, annars så har han energi till multum och ska hela tiden fixa och ordna. Kan inte sitta still. Men den här helgen har han suttit ner!!! Så vi har tillbringar mycket tid sittandes och mysandes under en filt i soffa. Ätit god mat och så självklart godis.
Bara för att robert har tagit det lungt så fick jag ju energi helt plötsligt igår. Bakade lite inför kalaset. Istället för tårta så tänkte jag göra massa cupcakes. Då kan jag ju göra alla muffins innan och frysa in så blir det inte så mycket jobb på samma gång. Så igår blev det 26 chokladmuffins.

Sedan så gjorde jag oxfilé provencale på mitt egna vis. Slängde på körsbärstomater och stekte upp haricon vear med champinjoner och slängde över gratängen och så massor av vitlökssmör, gott!!!

0 kommentarer: