måndag 14 december 2009

Nedräkningen 62 dagar kvar

Ja nu går jag in i en ny vecka av graviditeten. har gått hela 31 veckor och går nu in i vecka 32 av 40. Både jag och magen växer för fullt och det känns. Idag är det faktiskt exakt två månader kvar eftersom 15e februari inträffar en måndag. Såklart kan ungen välja att komma både tidigare och senare.....

Har börjat läsa boken Att föda av Gudrun Abascal som är barnmorska. Den verkar väldigt bra med mycket praktiska råd för både mig och Robert. Min största utmaning blir väl just att släppa kontrollen och bara låta allt ske. Men bara att jag vet om det gör det nog lättare.

Det finns inte så mycket mer nytt att berätta om bebisen. Barnmorskebesök inträffar nästa vecka och då ska det bli intressant att se hur mycket magen växt. Sist hade magen växt 3 cm på 2,5 vecka.

0 kommentarer: