tisdag 29 december 2009

Nedräkningen 47 dagar kvar

Ja...tiden går, sakta men säkert. Ungen ska ju väga mer är 2 kg och vara ca 45 cm lång. Det märks att det är trångt där inne. Men han skakar om så fort lite musik kommer på eller det är något intressant på tv. Då ligge magen där och småguppar hela tiden. Det som är bra är väl att om han skulle komma lite för tidigt så är allt, allt som oftast utvecklat så att han skulle klara sig skapligt ändå. Känns lite konstigt ändå att säga att nu är det "typ" 6 veckor kvar (går in i vecka 34 av 40 nu). V 37 är ju ungen färdigbakad så då kan man ju iaf ha det mest fixat.



Ordnat lite ytterligare saker har jag faktiskt gjort. Jag var ju på ullared (igen) igår och köpte det sista. Mest barnoljor/tvålar/lotion och så tvättlappar plus lite annat "skräp" som ni ser på bilden. Köpte en ammningskudde också för bara 130 kr...det var minsann ett kap. Sedan inhandlade jag "må-bra-paket" till mig och Robert som vi kan unna oss dom här sista veckorna i barnfrihet. Robert fick ett kit med parfym och deo, en ansiktsmask och ett par goa pjamasbyxor. Jag fick ungefär desamma. Fast jag köpte mig lite smink också....








Nepp, nu ska jag fixa köttfärsen, ska bli småköttbullar och stuvade makkisar! (hur sjutton jag kunnat bli sugen på det NU under dessa månader när jag avskytt det förut är för mig en gåta, fortfarande)

0 kommentarer: