torsdag 10 december 2009

Föräldrautbildning och nojjkalas...

...ja det var vad dagen bestod av igår. Jag har gått och varit rejält orolig eftersom bebisen inte riktigt rört sig lika kraftfullt och intensivt det senaste. Jag vet ju att det blir mindre plats men rörelserna hade blivit så mycket svagare. Ringde barnmorskan mest för att få min oro stillad över telefon men hon ville ändå att jag skulle komma in så att vi kunde mäta magen och lyssna på hjärtat. Allt var såklart bra. Har vuxit 3 cm på två veckor så det är klart att både jag och bebisen växer så det knakar. Men jag inser värdet av att ha en bra barnmorska. Hon sa innan vi gick att du behöver absolut inte känna att detta var ett onödigt besök. Hon blev orolig hon med sa hon.

Efter barnmorskan var det första träffen med alla föräldrar som väntar barn mellan 10-18 februari. Vi är 6 par och bebisarna, om det kommer i tid, som de antagligen inte kommer göra, kommer väldigt tätt. Kändes som en bra grupp och vi "mammor" började prata rätt snabbt och lätt när vi delades upp i mamma och pappa grupper.

Efter all oro och spänningar som varit under dagen så var jag helt slut när jag kom hem igår kväll. La mig i sängen och småsov fram till Bonde söker fru. Sicket program, sicken bonde den där rödhårige är. När en av kvinnorna säger "Jag trivs i ditt sällskap" så svara (ursäkta uttrycket) gubbfan "ja, det verkar vara några som gör det". Varför inte bara säga Tack, eller Vad trevligt. Han verkar vara expert på att komma på sådana svar har jag märkt. Vet ni vad det värsta är att han uppsökte mina drömmar inatt. Jag drömde att han stylades om och var med i en actionrulle.....helt otroligt!

0 kommentarer: