måndag 7 december 2009

Nedräkningen påbörjad: v. 31, 75% gjort!

Ja, needräkningen på de sista 10 veckorna har börjat. Jag har nu gått in i v. 31 (30 +1). Jag har tagit fram lite fakta från http://www.blimamma.se/:

Det är 69 dagar kvar till förlossningen.
Jag har klarat av 75 %.
De börjar med att skriva att det antagligen känns som att man varit gravid i en evighet - där har de jävligt rätt. Men under de följande 10 veckorna måstte bebisen växa till sig lite mer. Barnet kan redan nu reagera på smärta och se ljus - häftigt.
Bebisen väger ca 1,6 kg nu....inte konstigt att jag börjar känna mig större, och större, och större....
De skriver att jag kommer ha svårt att röra mig snabbt och att man inte längre är så smidig....som om jag inte redan har märkt det.
Nu kan kroppen börja svullna eftersom man samlar på sig vatten....jodå, det har jag också redan märkt.

På en annan sida skriver de att nu kan det börja läcka råmjölk från brösten. GAH...det har det gjort sen v.20.

Som ni kanske märker börjar jag redan bli trött på det här tillståndet och jag börjar redan bli otålig. Jo, klart det är mysigt på kvällarna när man ligger i sängen och "leker" med magen och ser hur den rör sig och känna hur bebisen sparkar. Men en sak är säker, det är lååång leveranstid.

1 kommentarer:

Jullan sa...

Jag tyckte oxå att leverans tiden var på tok för lång.....