lördag 26 december 2009

JUL

En juluppdatering kanske?!
Julen började väl inte något vidare. Förra julen låg jag och kved i magsmärtor (tog ju bort blindtarmen några dagar efteråt) och den här julen kved jag av ryggsmärtor. Natten till julafton var ett helvete rent ut sagt. Hade robert tagit fram pistolen och frågat om jag ville ha den så hade jag tackat ja. Jag har aldrig haft så ont - och jag är van vid att ha ont annars. Det värsta är ju att jag vet ju att de inte kan göra något på sjukhuset. Robert var nästan panikslagen han med. Han frågade om det inte var värkarna som satt igång, eftersom jag i stort sett låg och skrek i 2 timmar, men jag tror inte värkarna sitter i bröstryggen. Skönt att ha honom nära ändå som masserade mig och sprang med vetekudden mellan mikron och mig. Så själva dagen julafton blev lugn. Vi åkte iaf till Velanda och där var det ryggläge som gällde för mig de gånger vi inte åt. Hade ändå en väldigt mysig dag med god mat och den nyaste wallanderfilmen. Stugan var bäddad och julmust och chokladask stod på plats!

Nu väntar jag bara tills det blir vardag igen. Får väl ta och ringa någon läkare som får ta en titt på ryggen ändå. Va de nu kan göra mer vet jag inte men man får väl ändå kontakta dem!

Nu idag så ska jag börja tvätta och även tvätta bebiskläder. Robert har gått och tjatat sen vi fick skötväskan av mamma och pappa i torsdags att jag måste packa den ifall vi behöver åka in snabbt. Ja, om 5 veckor kan ungen komma men det kan lika gärna dröja 10 veckor.....

1 kommentarer:

Anna sa...

Kan glädja dig med att Kalle var 7 dagar för tidig, redig pôjk;)