lördag 12 december 2009

Förberedelserna påbörjade

Jo, förberedelserna för bebisens ankomst är ju påbörjade sen länge men nu har vi äntligen börjat med rummet som jag berättat förut. Nu är den vägg som en gång stod där borta och golvet är borta det med. Idag var vi och slängde massor på soptippen av det vi rivit ned (eller hrm...robert rivit ner) och köpte gipsskivor som vi ska sätta på väggarna. Men jag inser nog att jag får ta det lite lugnt med tunga lyft för fasen vilka förvärkar jag fick, ont gjorde det också och det slutade inte heller utan höll på i några timmar. Vad jag vet ska inte förvärkar göra så ont...

Vi har bestämt oss för att rummet ska få varma färger. Kan ju ofta bli kalla färger när man ska välja färger för ett typiskt "pojk"-rum. Så det lutar väl åt beige-hållet. Sedan så kan man ju skojja till det så att det blir mer barnaktigt med gardiner och prylar.

0 kommentarer: