tisdag 28 juli 2009

Jag har en plan...



...för att jag ska återhämta mig. Jag måste komma upp ur min dvala och komma igång. Röra på mig. Annars kommer aldrig den här huvudvärken gå bort. Helst ska den vara borta innan fredag. Kanske att hoppas på för mycket. Men på lördag så kan den där värken dra något gammalt över sig för då ska jag vara glad och lyckligt i vilket fall som helst. Tanken med planen är att för att jag ska komma upp och göra saker så måste det ju vara roliga och trivsamma saker att göra. Så därför ska jag börja laga mat igen...har inte riktigt varit på hugget för att göra detta det senaste och så ska jag baka! Vilken fin plan va?
Så igår kväll skred planen redan till verket. Jag gick ut och skördade tomater i växthuset och färsk oregano. Efter lite letande på internet och några tips från Anna Bullmamma
så gjorde jag en hemmakokt tomatsås på fri hand. Duttade i lite honung, salt och balsamico. Jag var ju tvungen att smaka på detta också så jag kokade lite pasta som jag sedan stekte upp i panna tillsammans med såsen några sekunder. Hade ingen parmesan hemma...synd. Men gott blev det ändå!
Idag så består planen av att baka farmors sockerkaka. Chokladsockerkaka. För i eftermiddag kommer Madde, vår fotograd på bröllopet. Vi ska planera lite. Så då blir det ju trivsamt med besök, planering och sockerkaka.

0 kommentarer: