måndag 6 juli 2009

bullar, djävuls dammsugare och protest!

Nu är väl uppdateringen färdig så nu kan jag berätta om min morgon.
Jo jag var ju duktig och bakade vanilj/krämbullar igår. Idag så är jag duktig på att äta dem =) Jag var lite lat och bakade på någon mix där det bara var att tillsätta vätska, smör och mjöl. Och degen blev över förväntan. Tanken med att unna mig en bulle var att jag skulle ta tag i dammsugaren. Jag avskyr att dammsuga. Dammsugarn är en jävligt otymplig och irriterande uppfinning. Så oftast är det robert som sköter den biten - för när jag väl gör det blir jag arg som ett bi resten av dagen.



Jag bara kände hur irritationen började pyra i mig när jag skulle ta fram den där jädrans apparaten. Det värsta är att när den andra dammsugaren inte funkade köpte robert en H2O från tvshop. Den låter förjävligt, den är klumpig, har världens kortaste sladd så man kan inte ens dammsuga från samma kontakt i samma rum dessutom måste man fylla på med vatten och den luckan är jävligt svår att få upp. Tillslut kapitulerade jag. Jag var så jävla vansinnig, jag ringde och skrek i telefonen att nu får (till robert alltså) han faen dammsuga själv när han köpt en sån jävla dum, ful och värdelös dammsugare!!! Jag rör den inte mer. Så nu ligger den i köket...




Så nu tänker jag protestera mot den där jäkla apparaten resten av dagen framför tvn. Jag tänker inte göra ett dugg. Och äta bullar det ska jag faen i mig göra ändå!







2 kommentarer:

Anna sa...

Gammal moster kanske kommer förbi någon dag med BRA dammsugare, såndana man kan äta....äta är BRA...man behöver faktiskt inte ens vara hungrig för att äta....

elin sa...

det gör du rätt i. jag brukar oxå sätta fredrik på att dammsuga :) så jag håller med dig!! njuuuuuut