måndag 13 juli 2009

En sketen måndag

Idag har det varit en riktig bra dag. Jag har kunna ignorera tröttheten relativt bra. Efterjobbet kom mamma och hämtade mig och vi begav oss till överby. Där köpte jag byxor, mina första mammabyxor. Fasen vad skönt de satt runt magen. Fick även köpt mig en fin skjorta på HM som jag kan växa i. Men, när vi gick mellan husen så hakade ena benet sig rejält. Jag tänkte direkt att nu har reumatismen satt klorna i mig igen. Men mamma sa att det där är foglossning. Jippie tänkte jag, jag är knappt gravid och har redan fått det. Läste nu på internet att det beror på ett hormon som mjukar upp fogarna och lederna och foglossningen kan dyka upp när man är i omkring 3e månaden. En del får inte besvär alls. Jag har precis gått in i tredje månaden. Hoppas inte det blir värre bara!


Såklart så "råkade" vi gå in i bebisaffärer med barnvagnar och kollade på massa små bebiskläder....jisses....jag förstår ändå inte riktigt vad som är på G!


Måste även kolla upp det där med gravförsäkring....får ta tag i det!


Nu har jag iaf äntligen fått mina böcker som handlar om grottbjörnens folk. Har redan slukat 100 sidor.....jag vill bara läääääsa hela tiden!!!


Nej...detta va ett rätt meningslöst inlägg men nu vet ni vad jag haft för mig...ni som är intresserade.

0 kommentarer: