lördag 18 juli 2009

Heltidsjobb, göteborg och svulstig mage

Torsdag - fredag va det de första dagarna jag jobbade heltid på några veckor. Jag var redigt trött efter dessa dagar men ändå glad. För nu har jag kunna jobba rätt så självständigt och varit själv inne på operationssalarna som undersköterska långa stunder. Visst har jag gjort bort mig några gånger....men det får jag väl bjuda på.


I dag har for vi till göteborg. Något trötta eftersom vi, eller mitt nytillkomna fish & chips begär, gjorde så att vi plus några andraa for till restaurang och åt och drack öl. Moi höll mig till vatten. Jag konstaterade snabbt att korvkioskens fish & chips var betydligt godare.
Väl i göteborg så letade vi efter kostym till Robert och klänning till mig. Tillslut så fick vi bra hjälp på dressman där robert inköpte en riktig snygg kostym. Har aldrig sett honom i sådan utstyrsel så det var nästan genant....han var ju så stilig. Klänning till mig var lite svårare att hitta. Hittade först en lång klänning i silke med flätade axelband. Men den var så stor och inga mediumstorlekar fanns heller. Tillslut gick vi till D.O. och där hittade jag två klänningar. Den på bilden här under valde jag INTE men den jag valde är i samma stil. Lite bondbohemisk sådär. Nu måste jag bara hitta lite blå accessoarer till mig som passar till roberts skjorta.


Åter hemma igen sov vi middag och sedan gjorde vi middag. Sallad där allt är hemmaodlat är mumma!


Och så första magbilden. Jag trodde inte att jag skulle lägga ut några magbilder alls men så blev det ändå ja....har känt mig så himla svulstig det senaste men så tog jag mig en titt i spegeln eftersom magen börjat hårdna till lite och ja....mage har jag fått...jag börjar undra i mitt stilla sinne om jag inte gått längre än till v.12....eller så kommer jag i slutändan bli stor som ett hus!



0 kommentarer: