fredag 4 september 2009

Trött men lycklig (bebisinlägg)

Ja, det var en händelserik dag igår. Jag har så länge gått och trott att jag inte haft något i magen utan kanske istället någon sjukdom. Det är ju så abstrakt att vara gravid. Jag har liksom varit glad men har inte vetat hur glad jag ska vara. Sedan så för någon vecka sen började det buffa rejält i magen. Dessutom så börjar jag ju få mage. Så då kunde jag ju inte ignorera att det faktiskt var något där inne. Men då tänkte jag istället att jag får inte vara för glad eller övertygad, för då är det säkert något fel ändå.

Men igår fick jag ju se den lille. Vilken märklig känsla. Tänk att jag har något med fingrar och tår som sprattlar omkring i mig. Allts såg bra ut, men man fick ingen bra bild över alla fyra kammare i hjärtat eftersom bebisen inte ville flytta på sig utan låg mest och vevade med armarna. Så vi ska dit nästa torsdag igen.

Vi fick även se en bild på en rumpa och en alldeles tydlig liten snopp! Det var ingen snack om saken. Det blir en pojke! Jag hade nog redan gissat det bara för att alla andra trott att det skulle bli en tös. Men robert blev nog lite ställd.

Efteråt var det fika med Elin och hon guidade runt mig i bebisklädesaffärerna. Så jag köpte de första kläderna =)

Mor och far kom sedan med ytterligare jättefina märkesklädes. Jeans och en tröja från Mexx.
Sedan på kvällen var robert glad i hågen, började ringa på massa barnvagnar på blocket och kom på två fina namn Adam och Hugo. Ja vi får väl se vad det blir för något! Mina förslag har varit Axel och Elias...men Adam...ja...det är fint!

1 kommentarer:

Jullan sa...

Jaha en till liten pojke! Har en annan blogg bekant som oxå ska få en pojke.
Härligt att allt såg bra ut! :)