måndag 28 september 2009

packning, delikatessallad och latte

Nu börjar packningen av väskan igen, iof har jag inte direkt packat upp allt utan mer slängt in allt som behöver tvättas i maskinen. Som det verkar just nu bor jag i min rosa resväska. Allt nödvändigt finns där i. Känns imellanåt jävligt tungt att fara så mycket som jag gör just nu. Jag har från och med nu i 1a september inte varit hemma en hel vecka och så kommer det vara fram till Jul. Ibland undrar jag hur jag ska orka. Min strategi är att försöka sätta lite guldkant på vardagen för att inte tänka så mycket på att jag just inte är hemma. Shoppa lite fina saker, dricka latte på mysiga cafen, unna mig frukost på expressohous när jag kan det osv. Unnar mig väldigt god mat just nu. Den är nyttig....som tur är! Idag unnar jag mig och dessutom mamma och erik sallad från mellbygatan. Det är sannerligen en delikatess.


Imorse var jag och Robert hos barnmorskan igen. Tog inte så lång tid. Hon varken vägde eller mätte mig men vi fick lyssna på bebisens hjärta....Robert kallar han redan för Adam (men vi vet ju faktiskt inte vad det blir för namn ändå när han kommer ut). 164 bastanta slag var det iaf. Efter det var det 2 timmar tills tåget hem gick så jag satte mig på emilies cafe tog mig en latte och satt i lugn och ro och läste vetenskapliga artiklar. Det kändes som att just det ökade min energi idag för att jag ska orka packa till trollhättan någorlunda entusiastiskt -nu återstår ytterligare 4 dagar på NÄL.

0 kommentarer: