onsdag 26 augusti 2009

Sopor och dammsugare

Hej och hå, idag kom jag upp relativt lätt och jag överlevde gårdagens krattning. Nätt och jämt. Jag smet in och bakade en liten kaka mellan ett utav varven så då gick det bra. Så nu har vi bilden full av säckar som vi ska slänga plus att vi har slängt lite mer skit innifrån som ska forslas till soptippen.

Jag kanske skulle ta och berätta historien om vår lilla dammsugare. I tidigare inlägg har jag dragit mitt hår för denna jävla apparat. Så en vacker dag, för någon vecka sedan så bestämde vi oss, att en ny dammsugare kanske skulle sitta fint. Varpå jag kollade upp Råd och Röns dammsugartest. Robert hade ju gått på tv-shop och köpt en H2Odammsugare där. Som inte suger ett dugg. Vet ni vart den här dammsugaren kom på deras test, näst sist på listan. Vet ni vad den fick på en skala 1-9 i uppsugningsförmåga 1´, ETT !!!! Då fick jag hybris. Fan, nu skulle dammsugaren ut. Robert undrade om vi inte skulle sälja den på blocket ändå? Hit med en slägga och jag slår sönder den med en gång, här ska fan inget säljas!
Så nu har vi äntligen, äntligen köpt en finfin dammsugare som kom ppå första plats på den där listan, som fått en Nia i uppsugningsförmåga. Det blev en Electrolux Ultra One! Den har en finfin sugförmåga den =)

Nu till stan för sopslängning, döda-dammsugare-på-soptippen och klippning.

0 kommentarer: