tisdag 4 augusti 2009

Båtguide, falafel och Brüno


...ja, det är vad dagen har bestått av. Vi har vandrat omkring i malmö city för att bekanta oss med staden. Fikat och kollat igenom allehanda turistbroschyrer och då bestämde vi oss att ta en guidad tur med båt i stadens kanaler och under alla låga broar. Sedan var det falafeldax. Efter lite letande hittade vi tillslut Falafel no 1. Gudars vad gott det var.





Vi var tillbaka på hotellet vid fyratiden och visste inte riktigt vad vi skulle hitta på. Vi kom fram till att det skulle bli bio. Vi hade tänkt se Johan Falk -filmen. Typiskt emma-och-robert-film. Men den gick inte på den biografen som vi gick till. Istället blev det Brüno. Och det blev en smärre chock. Jag har sett att det har stått en del om den här filmen men inte brytt mig om att läsa den. Och om vi ska gå till filmens innehåll...jag brukar inte vara pryd...men att sitta bland folk och se på svängande snoppar, swingerspar som har sex med varandra, två män som har kinky sex och diverse andra saker...ja, inte min humor....och folk brukar annars tycka att jag har snuskig humor....ska jag skylla på graviditeten igen tro? Blir man pryd av att vara gravid? Robert som är jävligt pryd satt mest och rodnade...det var dock lite underhållande =)




Nu blir det lugnt resten av kvällen. Imorgon blir det antagligen köpenhamn i sommarvärmen!

1 kommentarer:

Anonym sa...

tesrae