tisdag 11 augusti 2009

Cecilia Frode



Har de senaste dagarna lyssnat mig igenom sommarpratare från P1. Somliga riktigt bra, andra allmänt tråkiga. Jag tyckte att Alex Schulmans timme var bra, kanske mest för att jag följt honom i några år nu. Laleh, Luuk och Morgan Alling har också varit bra. Men nu sitter jag och lyssnar på Cecila Frode och får mig ett smil över läpparna med en gång. Hon kör igång med en monolog som säkert stämmer överens med många kvinnor i svenssonfamiljerna ute i landet. Lyssna på henne, iaf början. Om inte. Kan ni läsa monologen här: (tänk er att hon pratar snabbt och stressigt)


Tror du att vi kan ha sex vid skrivbordet så kan jag öppna posten samtidigt?
Jag har inte öppnat posten på två veckor och så kanske vi kan fortsätta i köket för jag måste plocka ur diskmaskinen.
Och innan jag lägger mig måste jag hänga en tvätt. Man kan gå och knulla samtidigt bara vi håller ställning men det är jätteviktigt att vi har sex nu för väntar vi längre kanske du tror att min stjärt sitter i örat och då kommer vi aldrig att gifta oss.
Alltså jag känner mig bara så himla stressad, jag kan inte sitta på restaurang med dig nu, jag vet inte vad jag ska prata med dig om, jag vill bara att vi har sex så fort det går.
Men just nu är jag bara så trött *brister ut i gråt*, jag är så trött, jag måste sova, jag måste sova, jag måste få sova, du kan inte förstå hur trött jag är, jag är så trött så jag skulle kunna somna på cykeln.
Men samtidigt är jag så kåt, tokkåt, jag kan bli upphetsat av ett glasögonfodral.
Jag vet inte vad vi ska göra med allting, jag har inte alla svar hela tiden. Jag har gjort pannkakor förresten, de står i kylen, grädden får du vispa själv, och ekosylt står på hyllan. Köpte du välling och blöjor? Åh jag älskar dig. Ser jag ut som en tant?




1 kommentarer:

josefin sa...

visst är hon helt fenomenal!