söndag 16 augusti 2009

Friidrott


Idag har jag alltså sneglat på friidrott typ hela dagen. Sveriges framgångar är ju inte stora men roligt att Musse gick vidare. Det jag impades av är de som tävlar i gång. De ser ju groteska ut. Jag tycker inte att det alls ser ut som att det är en människa som går utan någon korsning mellan människa/ailen/schimpans. Schimpans liknar de bara för att benen ser så jäkla krokiga ut. Sedan funderade jag på de olika kroppsformerna i friidrott. De har ju extremt tränade kroppar men en del ser ju värre ut än andra. De som tävlar i 7-kamp har ju smala men muskulösa kroppar men de som tävlar i gång ser ju för bövelen anorektiska ut...

Nu ska jag försöka mjuka upp mig lite i humöret mot Robert också så kanske det blir en trevlig kväll. Han skulle nämligen vara hemma vid 16-tiden sa han men kom typ nu vid 19.30. Han får gärna vara borta men det finns något som heter ko-mm-un-i-ka-tio-on. Jag blir ju orolig ju och samtidigt jävlig sur. Hur svårt tär det att slå numret hem liksom.
Nu ska jag sluta älta det och se fram emot kvällen och kampen mellan Bolt och Gay på tv.

0 kommentarer: