onsdag 19 augusti 2009

Igår åkte vi lite impulsivt till Ikea för att inhandla grejer till det nya kontoret. Eftersom det gamla kontoret ska bli barnrum. Robert sa till mig, allvarligt, att jag absolut inte fick köpa något annat än saker till det nya kontoret. Och vet ni vad, jag klarade det. Det blev en bordsskiva med ben, en hurts och fyra billybokhyllor. Så nu, äntligen (!), har jag hyllor att stoppa alla mina böcker i...känns så härligt. Har nog böcker överallt här hemma.





Det var knappt vi fick in alla tvåmetersvaror i bilen sedan så jag blev förvisad till baksätet. Bra, för då kunde jag sova i smyg =)





Urstädning av det nya rummet och bild på vardagsrummet med allt bråte.

Väl hemma så kom det lite köpare till alla de gamla möbler som vi satte ut på blocket. Jag fattar inte, folk är desperata efter möbler. Vi satte ut en electrolux ergorapido, en handdammsugare som förvisso är rätt snygg men kass i det den ska göra, suga. Det har ringt upp emot 10 st på den sketapparaten?!?!

Kvällen bestod iaf av att sätta ihop hyllor och hurtsar. Jag tycker ju sånt är lite roligt men mindre roligt var väl att jag satt mer som en strandad val på golvet eftersom foglossningen ville göra sig påmind igen.




Bänkskivan som vi valt ut, 2 meter lång som skulle passa till den 2 meter långa väggen passade såklart inte så sågen fick tas fram också en stund.
Nu på morgonen sitter jag här, fortfarande som en strandad val, trött som faen och en gubbe som tjatar som praktiska lösningar som hängande stolar på väggarna och vart vi ska ha modemen....och jag orkar bara inte....

0 kommentarer: