torsdag 22 januari 2009

Väntan, konstig gubbe, kåren och turkisk dessert

Fullspäckad dag. Dock vaknade jag lite väl tidigt men det har gått bra ändå förutom att jag haft lite otur när jag tänkt!

Träffade Honey på skolan satt och försökte slå ihjäl tid mellan 14 och 16.30. Det gjorde vi bland annat genom att ta kaffe/te i en kiosk. Vi hade precis kommit igång med vår intressanta diskussion, tror det handlade om killar/relationer, då en man kom fram till oss. Han frågade först om vi kunde några svenska ordspråk. Jag kom inte på något sedan trodde jag att han skulle gå, men inte. Han pratade och pratade och pratade. Vi fick bla reda på precis vad sjukvårdspersonalen gjorde med honom när han opererades. Han frågade om vi hade varit i sthlm, bara för att bli av med honom så svarade vi bägge två nej. Tror ni han gav upp? Nej, då skulle han förklara vart en pub låg med gott öl - ja ifall vi skulle till sthlm ngn gång. Tillslut sa jag att vi hade en tid att passa och så rusade vi där ifrån. Lite bittra blev nog både jag och Honey för han störde en mysig fikastund.

Efteråt var det kårmöte. Eller - ehm, det var jag och Honey och massa folk från sexmesteriet och kåren. Men bra info var det. Nu ska vi redan imorgon till AW och träffa lite folk och nästa onsdag ska vi stå i baren. Blir superkul!

Väl hemma blev jag bjuden på turkisk dessert. Shengyl skämmer bort mig med turkiska onyttigheter. Omg vad gott det är.....som tur är har jag köpt träningskort idag!

0 kommentarer: