lördag 10 januari 2009

Flytt till halmstad

Nu är vi hemma från Halmstad. Nu längtar jag faktiskt att få åka dit igen och installera mig på riktigt. Jag hade tänkt åka dit på torsdag nästa vecka. Men vart jag än vänder mig så säger alla, ja, iaf mamma och robert, att det är väldig tidigt att åka på torsdag. Att jag kommer vara så urless på att vara ensam bara efter någon dag. Ja, jag kommer vara det eftersom min kära lilla mamma kände sig så fruktansvärt ensam när hon satt där i sitt lilla rum för sisådär 30 år sedan med en liten tv med svartvit bild som enda sällskap. Ja, ni kanske förstår vad jag vill komma.

Just nu känner jag att jag vill vara ensam, tänka på mig själv och ta hand om min själ. Även om jag kommer känna mig fruktansvärt ensam. Jag lär mig utav den känslan med. Men, jag lovar, jag ska fundera en extra gång, kanske åker jag på fredag istället.


Nu åter till helgens göromål. Vi åkte i fredags. Kom sent till halmstad. Packade ut allt hastigt för att sedan bege oss in till stan för att äta en bit mat. Blev en liten, liten mysig restaurang som serverade pizzor samt a la carte. Blev en pastarätt med oxfilé och gorgonzola...och för en gångs skulle "en stor stark". Drack inte ens hälften. Ångrade mig med en gång över att jag inte tog ett glas rött istället. Den dagen den sorgen för idag, när vi åkte hemåt, tog vi vägen förbi mamma och pappa och där fick jag en hel halv flaska.


Nu sitter jag här, kvällen är snart slut för min del. Robert sover redan, jag ska väl sätta mig och kolla på "stjärnorna på slottet"-repriser på svt. Måste ju kolla på detta som alla medelålders-äldre kvinnor/män pratar om. Måste se själv om det är något att ha.

0 kommentarer: