tisdag 6 januari 2009

Åter sömnlös

Jobbade igår första gången efter sjukskrivningen. Kändes okej. Väldigt trött, men det hade jag å andra sidan förväntat mig. Det värsta är att när man jobbar kväll så jobbar man oftast dag - dvs tidigt morgon- dagen efter. Bra med tanke på kontinuitet för mina patienter men inte för min sömn.
Igår ställde jag klockan på 05.45 för jag tänkte att jag skulle få sova lite längre eftersom jag idag får skjuts av Robert till jobbet (inga bussar går när det är helg). Jag somnade trots allt i relativt god tid igår kväll....vid tolvsnåret kanske....men ändå kan jag inte sova tills klockan ringer utan vaknar en timme tidigare. Ingen idé att försöka somna om utan jag gick upp och satte mig vid datorn.

Verkar även som att magsjukan kommit till jobbet med. Som tur var berörde det inte mig igår. Men huuua om jag får det. Jag har faktiskt aldrig haft vinterkräksjukan....men min tur står säkert för dörren.....skulle inte förvåna mig det minsta.

Nu ska jag försöka möta dagen i gott mod.
Tjing

0 kommentarer: