tisdag 20 januari 2009

Ågren

Jag är en sån där person som vill prova på nya saker men samtidigt får jag ångest när jag väl är i den nya situationen. Det har varit lite så idag. Eller under förmiddagen. Jag tror att det blir för mycket intryck och besut ibland och då protesterar min kropp men samtidigt vill jag. Annars skulle jag ju aldrig vara där jag är idag.
Idag på morgonen var jag och Heja på träningskompaniet för att kolla in lokalerna. Jag bokade in en gymgenomgång om 1,5 vecka och nu på fredag ska jag dit för att köpa träningskort och gå på något pass. När jag kom hem från träningskompaniet fick jag ångest med en gång så jag smet in på mitt rum och nu sitter jag här och skriver.
Frågor som snurrar i mig är, klarar jag detta? Kommer jag trivas med träningen? Sedan kommer de där jäkla nervärderande tankarna - jag kommer vara den som ser smälltjock ut alla andra är "normala", jag kommer vara den med minst kondition osv. Men, jag ska tänka om. Jag ska inte tänka såna tankar. Jag är bra som jag är, jag kommer må bra av att ta upp träningen igen, jag kommer få bättre kondition och jag ska ta en liten bit i taget och inte kräva så mycket av mig själv!

1 kommentarer:

Anonym sa...

Klart det kommer gå bra gumman! Du kommer garanterat inte vara tjockast där, alla går på gym numera oavsett hur man ser ut. Jag ska träna på fredag, har inte kommit igång sen jullovet men nu känns det som att det kan gå.

Hoppas du har det bra! Kram